Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )
![]() ![]() |
11 Mar 2005, 10:15
|
|
|
Newbie ![]() Gruppe: Members Innlegg: 4 Ble medlem: 11.03.2005 Bruker nr.: 138 |
Noen som har erfaring med sparkling og maling av gipsvegger?? Jeg har store problemer med at skjøtene sprekker opp etter en stund. Jeg har brukt papirstrimle i de fleste skjøtene, men problemet med papirstrimla er luftbobler. Har også prøvd å bruke fugemasse i skjøter uten fordypning, men dette har heller ikke vært særlig suksessfyllt. Vet at fugemasse trenger ca 1 cm sprekk for å få utnyttet strekkfastheten, men har likevell problemer med oppsprekking samt å få smurt ut massen slik at det ser ok ut når jeg maler. Skal snart gå i gang med nye 60kvm sparkling og maling av gipsvegg og trenger gode råd...
|
|
|
|
1 Sep 2005, 14:04
|
|
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Innlegg: 60 Ble medlem: 1.09.2005 Bruker nr.: 300 |
QUOTE (Lama @ 11 Mar 2005, 11:15) Noen som har erfaring med sparkling og maling av gipsvegger?? Jeg har store problemer med at skjøtene sprekker opp etter en stund. Jeg har brukt papirstrimle i de fleste skjøtene, men problemet med papirstrimla er luftbobler. Har også prøvd å bruke fugemasse i skjøter uten fordypning, men dette har heller ikke vært særlig suksessfyllt. Vet at fugemasse trenger ca 1 cm sprekk for å få utnyttet strekkfastheten, men har likevell problemer med oppsprekking samt å få smurt ut massen slik at det ser ok ut når jeg maler. Skal snart gå i gang med nye 60kvm sparkling og maling av gipsvegg og trenger gode råd... Veldig sent ute med svar her, men for evt nye lesere og selvbyggere er denne linken et "must": http://www.norgips.no/Arkiv/root/Gipsplate...20Sparkling.pdf Lykke til... Frode |
|
|
|
![]() ![]() |
|
Enkel visning | Tiden er nå: 19 May 2013 - 21:50 |