IPB

Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )

Reply to this topicStart new topic
> gipsvegger
Lama
post 11 Mar 2005, 10:15
Innlegg #1

Newbie
*

Gruppe: Members
Ble medlem: 11.03.2005
Bruker nr.: 138

Noen som har erfaring med sparkling og maling av gipsvegger?? Jeg har store problemer med at skjøtene sprekker opp etter en stund. Jeg har brukt papirstrimle i de fleste skjøtene, men problemet med papirstrimla er luftbobler. Har også prøvd å bruke fugemasse i skjøter uten fordypning, men dette har heller ikke vært særlig suksessfyllt. Vet at fugemasse trenger ca 1 cm sprekk for å få utnyttet strekkfastheten, men har likevell problemer med oppsprekking samt å få smurt ut massen slik at det ser ok ut når jeg maler. Skal snart gå i gang med nye 60kvm sparkling og maling av gipsvegg og trenger gode råd...
Go to the top of the page

+Quote Post
schnekkern
post 1 Sep 2005, 14:04
Innlegg #2

Advanced Member

Gruppe: Members
Ble medlem: 1.09.2005
Bruker nr.: 300

QUOTE (Lama @ 11 Mar 2005, 11:15)
Noen som har erfaring med sparkling og maling av gipsvegger?? Jeg har store problemer med at skjøtene sprekker opp etter en stund. Jeg har brukt papirstrimle i de fleste skjøtene, men problemet med papirstrimla er luftbobler. Har også prøvd å bruke fugemasse i skjøter uten fordypning, men dette har heller ikke vært særlig suksessfyllt. Vet at fugemasse trenger ca 1 cm sprekk for å få utnyttet strekkfastheten, men har likevell problemer med oppsprekking samt å få smurt ut massen slik at det ser ok ut når jeg maler. Skal snart gå i gang med nye 60kvm sparkling og maling av gipsvegg og trenger gode råd...
*

Veldig sent ute med svar her, men for evt nye lesere og selvbyggere er denne linken et "must":
http://www.norgips.no/Arkiv/root/Gipsplate...20Sparkling.pdf

Lykke til...

Frode
Go to the top of the page

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser dette emnet (1 gjester og 0 uregistrerte brukere)
0 brukere:

RSS Enkel visning Tiden er nå: 31 October 2014 - 09:56
Mocha v1.2 Skin © Bytech Web Design