IPB

Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )

Reply to this topicStart new topic
> Baderomsplater, Gips eller Semroc/Litex
Prøvigjenn
post 10 Mar 2006, 14:42
Innlegg #1

Newbie
*

Gruppe: Members
Ble medlem: 10.03.2006
Bruker nr.: 461

Har noen noe erfaring med disse platetypene, eventuelt fordeler og ulemper. Nyoppdaga forum for meg, ganske mange gode tips her for ein uerfaren oppusser.
Skal ta et bad på ca 6kvadrat gulv, rektangulært.
Er disse ferdige flisepakkene med alt inkludert noe å satse på?
MVH Frode
Go to the top of the page

+Quote Post
Prøvigjenn
post 12 Mar 2006, 23:37
Innlegg #2

Newbie
*

Snakket med litt folk, og de liker platene godt.
Litt dyre er de ,men lette og man slipper smøring av membran annet enn i platesjøter og mot gulv/tak.
12kvm bad, 70kg Litex mot 790kg gips, ein vinner over bjelkelag i gamle hus ivertfall.

Virker idiotsikkert, som sikkert flere enn meg vil sette pris på.
Å finne priser kan vere ett problem, mykkje surfing gir resultater.
Skal klare å komme under 20 000 muligens ned mot 15 000 på heile jobben med fliser og alt, men venter til vår eller sommer før eg starter arbeidet. Har planer om å ha alt klart når eg begynner ikkje hastehandle ein lørdags ettermiddag.

Har ei kjellerstue og soverom som skal slåes sammen så eg har vel arbeid ei stunnd fremover likevel.
Til slutt ønsker eg alle ein fin tid, og håper våren kommer snart, lei av vinter no.

+Quote Post
jarlandre
post 4 Apr 2006, 03:08
Innlegg #3

Newbie
*

Ble medlem: 4.04.2006
Bruker nr.: 481

QUOTE (Prøvigjenn @ 12 Mar 2006, 23:37)
Snakket med litt folk, og de liker platene godt.
Litt dyre er de ,men lette og man slipper smøring av membran annet enn i platesjøter og mot gulv/tak.
12kvm bad, 70kg Litex mot 790kg gips, ein vinner over bjelkelag i gamle hus ivertfall.

Virker idiotsikkert, som sikkert flere enn meg vil sette pris på.
Å finne priser kan vere ett problem, mykkje surfing gir resultater.
Skal klare å komme under 20 000 muligens ned mot 15 000 på heile jobben med fliser og alt, men venter til vår eller sommer før eg starter arbeidet. Har planer om å ha alt klart når eg begynner ikkje hastehandle ein lørdags ettermiddag.

Har ei kjellerstue og soverom som skal slåes sammen så eg har vel arbeid ei stunnd fremover likevel.
Til slutt ønsker eg alle ein fin tid, og håper våren kommer snart, lei av vinter no.
*

Skal godt gjøres å finne Våtromsplater for under 8-9000 kroner, og da ser det ut til å bli budsjettsprekk for deg.....
Nå er jo Litex litt billigere enn de originale våtromsplatene med betongoverflatene (som f.eks Wedi), men likevel koster jo Litex nok.....

+Quote Post
Prøvigjenn
post 24 May 2006, 18:47
Innlegg #4

Newbie
*

Snakk med mange forhandlere angående Litex eller Lux platene, det er friske prisforskjeller.
Fra 335,- til like under 600,- pr plate utgjer litt på totalen. Dette er på 20mm tjukkelse og de største kjedene er ikkje billigst sjøl om de kjører kampanje. Dessuten er kampanjeprisene stort sett på de tynneste platene.

Si kor mykkje du skal ha, då det stort sett går i innbygning av badekar og folk kjøper 1 og 2 plater i slengen. Skal du ha 20 stiller de seg litt annderledes.

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 bruker(e) leser dette emnet (1 gjester og 0 uregistrerte brukere)
0 brukere:

RSS Enkel visning Tiden er nå: 22 December 2014 - 00:10
Mocha v1.2 Skin © Bytech Web Design